Monday, April 9, 2012

Hur man laddar ner och installerar Photoshop Actions

Eftersom jag har gjort ett inlägg med tips på Photoshop Actions som jag gillar att använda, så tänkte jag att jag kunde visa hur man installerar dom och vart man hittar dom. De är inte svårt men om man inte vet vad de är kan de vara svårt att hitta.

Jag laddar ner mina actions från Deviantart, så de är bara söka där på Actions så kommer de upp en massa fina som du kan ladda ner gratis.

Välj vilken du vill ladda ner.
Klicka där de står Download File och spara sedan ner filen på tex skrivbordet.
Öppna filen, jag har winRAR så för mig kan de se annorlunda ut än vad de göt för dig. Om du har winRAR eller något annat fil program så kommer du först se en mapp i filen du öppnat. Dubbel klicka där och de ska se ut så här:
Dubbel klicka på den blå/vita ikonen och de börjar installeras till Photoshop.
Du kommer sedan hitta actionen du laddat ner i Actions.
Starta Photoshop. Och klicka på Actions.
Om du inte hittar fliken Actions så gå Windows - Actions. Så ska de öppnas.
1. Klicka Actions 2. klicka på den lilla fliken 3. Välj action och klicka sedan på den lilla play knappen.
Klart!      

No comments:

Post a Comment