Sunday, August 26, 2012

Wylie Stark - Del 19



Wylie ryckte till när hennes laptop gav ifrån sig ett ljud, hon kollade upp från penna och pappret, hennes tankar plötsligt avbrutna. Hon suckade och tog sig upp, gick det korta avståndet från hennes skrivbord till hennes säng där laptopen stod, hon slängde sig över den graciöst, korsade benen och drog den mot henne. Hon hade glömt när hon började jobba på sin uppgift att hon lämnat sig själv inloggad. Hon såg sig omkring på skärmen, uppdaterade Facebook innan hon klickade på Skype ikonen som blinkade mot henne.

Måndag 26 December

Sebastian: Är du där eller lämnade du den på igen?

                Wylie?

Wylie: Både och.

           Lämnade det på men jag hörde det från mitt skrivbord, vad händer?

Sebastian: Jag håller på att bli tokig här. .

Wylie:  Vad hände?

Sebastian: Jag står bara inte ut med att vara omkring dem.
                Spenderade tid med dem idag och dem kritiserade allt.
                Spendera tid för mig själv och jag är jobbig..
                Eller självisk.
                Eller uppmärksamhet-sökande.
                Jag har en lista av deras ord att välja ifrån.

Wylie: Shit, Sebastian. Jag är ledsen, försök att ignorera det, du är tillbaka om en vecka
           en vecka till, undvik dem bara och skit i det.
           Lyssna inte på dem.

Sebastian: Dem är min familj, Wylie.
                Vad säger det om mig när min egna familj hatar mig?

Wylie: Dem hatar dej inte Sebastian, dem är bara idiotiska
           familjer är bättre än alla på att få oss att må skit
          det är som den sägelsen, du vet, du kan inte välja din familj
          folk är idioter ibland och det suger när du är släkt med dem.

Sebastian: Om man kunde välja familj, skulle dem inte välja mig.

Wylie: Deras förlust, många andra skulle
           må inte dåligt på grund av dem
          jag kan slå till Thomas när ni kommer tillbaka om det hjälper

Sebastian: Det är en underbar tanke, dock inte speciellt hjälpsam.
               Thomas skulle förstöra dig i ett slagsmål och det vill jag helst inte att han gör.
               Du är den ända som inte hatar mig.
               Eller som tycker att jag är en misslyckad människa.
               Oberoende anledning, så står du faktiskt ut med mig.
                Förmodligen på grund av att du inte är frisk.
                Jag är eländig och du är galen, vilket par vi är.

Wylie: Jag står inte ut med dig Sebastian, du får det att låta som en syssla.
          Jag umgås med dig för du är awesome och för att jag vill
          du kan inte välja din familj, men du kan välja dina vänner.

Sebastian: Galen.

           Jag ska försöka sova lite.

Wylie: Vila ut du. Hoppas att i morgon blir bättre. Förlåt att det tog sån tid innan jag svarade.
           ring mig om du behöver prata, okej?

Sebastian: Det ska jag. Godnatt Wylie.

3 comments:

  1. Awh, snutteeeee!! <3

    Vad glad jag blev när jag såg så många nya inlägg så tätt! YAY! MEEER! ;D /nujhi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så bra att du blev glad! :D Ska försöka få upp några fler delar innan denna helg är över och skolan behöver min uppmärksamhet igen ;D

      Delete
    2. Låter bra! Fast argh, dumma skola som behvöer din uppmärksamhet! :(

      Delete